Portál Echo24 přinesl článek, z něhož mrazí: Berlín: „Vytvořme robustní komunity, abychom nepotřebovali policii,“ vyzýval černošský politik Zelených. Člen vedení strany Zelených v Berlíně Jeff Kwasi Klein vyzval své černošské spoluobčany, aby vytvořili „robustní komunity“, které by nepotřebovaly k obraně policii. Rebelie a rabování jsou podle jeho slov legitimním odporem vůči rasistickým institucím.
Jeff Kwasi Klein má u berlínských Zelených funkci referenta pro rozmanitost (už to je bizarní a trochu sebevražedná nomenklatura, když uvážíme, že celé hnutí Black Lives Matter – BLM – nedělá nic jiného, než usiluje o likvidaci rozmanitosti a dosažení černé hegemonie za jakoukoli cenu). Klein pronesl kontroverzní projev na demonstraci proti policejnímu násilí v Berlíně. Své publikum oslovoval jako své „černé sourozence“.
„Je důležité, abychom se organizovali, je důležité, abychom se nespoléhali na stát, ale budovali robustní komunitní struktury, abychom už nemuseli volat policii, když budeme potřebovat pomoc,“ řekl v projevu Klein. „Protože silné komunity nepotřebují policii, protože policie tu není pro nás, je zodpovědná za násilí v našich životech.“
Klein také odmítá tvrzení, že by legitimizoval násilí. „Pod robustními komunitami samozřejmě nemyslím gangy, ale spíše to, že vybudujeme své vlastní společnosti, černé podniky, centra sociálního poradenství a sdružení. V případech diskriminace a násilí ze strany policie nebo úřadů by pak černoši mohli místo volání policie navštívit právní poradnu pro pomoc,“ říká.
„Nikdy nepřestane být slyšet náš hněv. I když to znamená rozbít několik věcí, jako jsou jejich okna, jejich samolibost, jejich nevědomost a jejich pocit bezpečí,“ hlásal přitom Klein na demonstraci. „Stěžujete si na nepokoje a na rabování, ale nerozumíte tomu, že se jedná o organizovaný odpor. Proti rasistickému systému, který naslouchá, pouze když se cítí fyzicky nebo finančně ohrožen.“
Nu, to je zcela novátorský pohled na budoucnost lidského společenství. Odpovídá tomu, čemu se říká zákon džungle. Zvítězí ten silnější, agresivnější, hlasitější a s nejmenšími skrupulemi. Na to lze a je nutno mnohé namítnout. Předně zelenočerný soudruh lže, jako když tiskne. Kdyby bylo v Německu (a obecně v Evropě) tolik rasismu a diskriminace, stěží by mohl usednout ve vedení tradiční strany, druhdy dokonce i vládní. Asi by mu nebylo umožněno ze strany úřadů či policie beztrestně nabádat ke zločinnému chování na veřejných akcích. Asi by nemohl ostentativně organizovat de facto apartheid, oddělení černých od jinobarevných a jejich dobrovolnou izolaci v opozici vůči systému, který málo platné, stále ještě připomíná víc demokracii, než totalitu. Je to všechno jinak. Poté, co americká vláda de facto kapitulovala před hnutím BLM a černí obyvatelé se chopili iniciativy – od baseballových pálek po zákonodárné změny, inspirovaly se podobně laděné skupiny v Evropě (například tato berlínská) a vytáhly do boje, protože věří, že tak jako v USA bude vítězství rychlé a snadné. Bojím se, že když se proti tomu civilizované země nedokážou účinně ubránit, čekají nás hodně horké chvíle.
—
A další autor odpochodoval na index. Píšou to Novinky.cz pod titulkem Šest dětských knížek známého autora nesmí vyjít kvůli údajnému rasismu. „Šest populárních knížek pro děti se už nebude vydávat. Jde o díla velmi úspěšného autora, který si říkal Dr. Seuss. Oznámila to společnost, která spravuje jeho dědictví. Dětské knížky Dr. Seusse (vlastním jménem Theodor Seuss Geisel), který zemřel v roce 1991, měly vždy velký komerční úspěch, vydávají se už desítky let v asi stovce zemí. Byly podle nich natočeny i filmy jako Lorax nebo svého času hodně populární Jak Grinch ukradl Vánoce.
Dr. Seuss je znám i českým dětem, v překladu u nás vyšly třeba knížky Jak Grinch ukradl Vánoce a Kocour v klobouku. Mezi nově zakázané tituly patří anglická vydání If I Ran the Zoo, Scrambled Eggs Super, McElligot’s Pool, On Beyond Zebra, And To Think That I Saw It On Mulberry Street a The Cat’s Quizzer. Údajně urážejí menšiny. „Tyto knihy zobrazují lidi způsobem, který je urážlivý a špatný,“ uvádí Dr. Seuss Enterprises v tiskové zprávě. „Ukončení prodeje těchto knih je jen částí našeho závazku a širšího plánu vedoucího k tomu, abychom zajistili, že tituly Dr. Seuss Enterprises budou reprezentovat a podporovat všechny komunity a rodiny.“ Mimochodem – už to je první hodně pádný důvod k zamyšlení. Firma, jejímž úkolem je vydělávat na knihách autora, jehož práva spravuje, odmítá peníze, které by mohla za vydání těch knih inkasovat. Tady je něco hodně v nepořádku: koho se ta firma bojí?
Proč vlastně byly Seussovy knihy vyhodnoceny jako rasistické? Údajný rasismus spočívá například v tom, že kreslená čínská postavička má šikmé oči naznačené jen čárkou a drží misku rýže. Africké postavy zase nemají boty a košile a používají sukénky z trávy. Některé školy v Americe už jeho knihy přestaly doporučovat jako dětskou četbu a v Muzeu Dr. Seusse ve Springfieldu musela být odstraněna nástěnná malba, která měla také obsahovat škodlivé stereotypy.
Podobných zpráv bylo jen v posledním roce mnohem víc. Zákazy dopadly, jak už víme, na Petera Pana či Huckleberryho Fina. Do školek a škol se začínají distribuovat genderově správné pohádky o dvou princích nebo dvou princeznách. Sufražetky dávají na pranýř klasika české dětské poesie Jiřího Žáčka za báseň Maminka, v níž se píše: „K čemu jsou holky na světě? Aby z nich byly maminky, aby se pěkně usmály na toho, kdo je malinký. Aby nás měl kdo pohladit a povědět nám pohádku. Proto jsou tady maminky, aby náš svět byl v pořádku.“ Kontroverzní, avšak našimi neomylnými médiusy velebený režisér Vít Klusák na to reagoval na opravdu výsostné estetické a intelektuální úrovni. Napsal: „K čemu jsou kluci na světě? Aby psali takovýhle debility.“ Přidala se i jakási neomylná novinářka Petra Neomillnerová. „V mnoha knihách mého dětství se holčičky chovaly jako totální krávy. Vozily kočárky, bály se ušpinit, a když šli kluci dělat něco zábavného, ony se věnovaly žalování.“
Racionálně myslící člověk se hned nepobouří, ale nejprve se zeptá: Co vlastně vadí kritikům té básničky? Že jsou maminky hodné, hladí své děti a vyprávějí jim pohádky? Že se malá děvčata stylizují do svých maminek, vozí si své dětské kočárky, bojí se ušpinit? Jak by to mělo být ve světě těch Klusáků a Neomillnerových? Jako v Polednici K. J. Erbena? Neurotická matka řve na své dítě, odhazuje ho do kouta, zve na ni strašidlo „pod plachetkou hnáty křivé, hlas vichřice podoba“? To mě může leda napadnout, že z těch advokátů genderové korektnosti čouhá nějaký vlastní mindrák. Jaképak asi měli dětství oni? To žáčkovské, nebo to erbenovské? Komu a za co se dnes mstí?
Komu vlastně vadí, že Asiaté (nejen v knížkách, ale i ve skutečnosti) mají trochu jinou fyziognomii než Evropané či třeba Středoafričané a jejich častou stravou je jejich národní plodina – rýže? Komu vadí, že děti v horkých tropických oblastech nechodí v kožichu, papaše a láptích, ale většinou naboso a jen symbolicky oděny? Odpovím si na obě otázky: lidem, kterým v životě něco chybí: rozum, soudnost, inteligence, tolerance – a hlavně láska. Vlastně mi jich je upřímně líto. Jen kdyby neměli tak zdrcující vliv na běh světa…
—
Mluvíce o pohádkách… Vyměňovali jsme si tuhle s kamarádem mailem pocity z toho podivného dneška. Tak na závěr, dílem pro pobavení, dílem pro vystrašení, vám je předkládám.
Kamarád:
- Šípková Růženka se nikdy neprobudí, protože princ se neodváží sundat si respirátor, aby ji mohl políbit.
- Trpaslíci vyženou Sněhurku, aby nedostali pokutu za ubytovací služby.
- Honza nevycestuje do sousedního království vysvobodit princeznu, protože nemá očkovací pas.
- Zlatovláska kvůli zavřeným kadeřnictvím přestane být zlatovlasá.
- Dlouhý s Bystrozrakým přijdou o Širokého, neboť ten kvůli nadváze skončí na plicní ventilaci.
- Maruška nedonese z lesa jahody, protože 12 měsíčků se schází jen videokonferenčně.
- Karkulčina babička zemře hlady, neboť Karkulka je ze sousedního okresu.
- Jezinky neunesou Smolíčka, neboť ten jim neotevře, protože nejsou rodinní příslušníci.
- Popelka nejde na ples, protože ty jsou zakázané.
Já na to:
- Vinnetou a Old Shatterhand neuzavřou pokrevní bratrství, nýbrž registrované partnerství.
- Robinson Crusoe bude postaven před soud, protože se dlouhodobě dopouštěl poškozování vzácných tropických dřevin na opuštěném ostrově.
- Don Quijote bude muset chodit pěšky, neboť Rosinanta byla utracena, protože produkovala příliš velkou uhlíkovou stopu. Z téhož důvodu byla provedena euthanasie na Sancho Panzovi.
- Na Náměstí republiky vyroste nadživotní jezdecká socha generála Pattona, který osvobodil v květnu 1945 Prahu.
- Na Hrádečku bude otevřeno muzeum sametové revoluce. Logo muzea se zobrazením poloprázdné láhve vytvoří David Černý. Ředitelkou muzejní expozice s názvem VH forever se stane Jitka Vodňanská.“