Email: pzantovsky @ seznam.cz
Tel. +420 732 545 524
Sobota, 28 ledna, 2023
Petr Žantovský
  • Domů
  • Komentáře
  • Pražská kavárna
    Pražská kavárna – Interview s Vladimírem Kočandrlem

    Pražská kavárna – Interview s Vladimírem Kočandrlem

    Pražská kavárna – interview s Jankem Ledeckým

    Pražská kavárna – interview s Jankem Ledeckým

    Pražská kavárna – Intervew s Janem Skopečkem

    Pražská kavárna – Intervew s Janem Skopečkem

    Pražská kavárna – host: Petr Štěpánek

    Pražská kavárna – host: Petr Štěpánek

    Pražská kavárna – interview s Jozefem Banášem

    Pražská kavárna – interview s Jozefem Banášem

    Pražská kavárna – interview s prof. Petrem Neužilem

    Pražská kavárna – interview s prof. Petrem Neužilem

    Pražská kavárna – Interview s Benjaminem Kurasem

    Pražská kavárna – Interview s Benjaminem Kurasem

    Pražská kavárna – interview s Vlastimilem Vondruškou

    Pražská kavárna – interview s Vlastimilem Vondruškou

    Pražská kavárna – host: Jiří Rusnok

    Pražská kavárna – host: Jiří Rusnok

    Pražská kavárna – host: Jan Cimický

    Pražská kavárna – host: Jan Cimický

    Pražská kavárna je tady!

    Pražská kavárna je tady!

    Prazska_kavarna_13_dil_Klaus_160905

    Václav Klaus

    Prazska_kavarna_11_dil_Berkovec_160829

    Stanislav Berkovec

    Prazska_kavarna_10_dil_Bartosek_Praha_160822

    Jan Bartošek

    Prazska_kavarna_9_dil_Jandak_160815

    Vítězslav Jandák

    Prazska_kavarna_8_dil_Koroni_160808

    Boris Koroni

    Prazska_kavarna_7_dil_Svoboda_160801

    Jiří Svoboda

    Prazska_kavarna_6_dil_Novotny_160725

    Stanislav Novotný

    Prazska_kavarna_5_dil_Jakl_160718

    Ladislav Jakl

    Prazska_kavarna_4_dil_Foldyna_160711

    Jaroslav Foldyna

    Trending Tags

    • Václav Klaus
    • Stanislav Berkovec
    • Jan Bartošek
    • Vítězslav Jandák
    • Boris Koroni
    • Jiří Svoboda
    • Stanislav Novotný
    • Ladislav Jakl
    • Jaroslav Foldyna
    • Jan Schneider
    • Milan Knížák
    • Miloš Zeman
  • Moje knihy
  • Galerie
  • Kontakt
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Domů
  • Komentáře
  • Pražská kavárna
    Pražská kavárna – Interview s Vladimírem Kočandrlem

    Pražská kavárna – Interview s Vladimírem Kočandrlem

    Pražská kavárna – interview s Jankem Ledeckým

    Pražská kavárna – interview s Jankem Ledeckým

    Pražská kavárna – Intervew s Janem Skopečkem

    Pražská kavárna – Intervew s Janem Skopečkem

    Pražská kavárna – host: Petr Štěpánek

    Pražská kavárna – host: Petr Štěpánek

    Pražská kavárna – interview s Jozefem Banášem

    Pražská kavárna – interview s Jozefem Banášem

    Pražská kavárna – interview s prof. Petrem Neužilem

    Pražská kavárna – interview s prof. Petrem Neužilem

    Pražská kavárna – Interview s Benjaminem Kurasem

    Pražská kavárna – Interview s Benjaminem Kurasem

    Pražská kavárna – interview s Vlastimilem Vondruškou

    Pražská kavárna – interview s Vlastimilem Vondruškou

    Pražská kavárna – host: Jiří Rusnok

    Pražská kavárna – host: Jiří Rusnok

    Pražská kavárna – host: Jan Cimický

    Pražská kavárna – host: Jan Cimický

    Pražská kavárna je tady!

    Pražská kavárna je tady!

    Prazska_kavarna_13_dil_Klaus_160905

    Václav Klaus

    Prazska_kavarna_11_dil_Berkovec_160829

    Stanislav Berkovec

    Prazska_kavarna_10_dil_Bartosek_Praha_160822

    Jan Bartošek

    Prazska_kavarna_9_dil_Jandak_160815

    Vítězslav Jandák

    Prazska_kavarna_8_dil_Koroni_160808

    Boris Koroni

    Prazska_kavarna_7_dil_Svoboda_160801

    Jiří Svoboda

    Prazska_kavarna_6_dil_Novotny_160725

    Stanislav Novotný

    Prazska_kavarna_5_dil_Jakl_160718

    Ladislav Jakl

    Prazska_kavarna_4_dil_Foldyna_160711

    Jaroslav Foldyna

    Trending Tags

    • Václav Klaus
    • Stanislav Berkovec
    • Jan Bartošek
    • Vítězslav Jandák
    • Boris Koroni
    • Jiří Svoboda
    • Stanislav Novotný
    • Ladislav Jakl
    • Jaroslav Foldyna
    • Jan Schneider
    • Milan Knížák
    • Miloš Zeman
  • Moje knihy
  • Galerie
  • Kontakt
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Petr Žantovský
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Domů Komentáře

Zpátky ve Cvokhauzu 17.

petrzantovsky od petrzantovsky
6. 1. 2023
Zpátky ve Cvokhauzu 17.

Filmový Romeo s Julií žalují Hollywood kvůli nahé scéně, chtějí 500 milionů dolarů, píše ČTK a po ní i server Echo24.

Představitelé Romea a Julie ze stejnojmenného filmu režiséra Franka Zeffirelliho z roku 1968 podali žalobu na filmovou společnost Paramount kvůli intimní scéně, v níž se objevili nazí. Podle časopisu Variety se nyní 72letý Leonard Whiting a jeho o rok mladší herecká kolegyně Olivia Husseyová u soudu v Santa Monice snaží získat více než 500 milionů dolarů (skoro 11,4 miliardy korun) za údajné sexuální zneužití, sexuální obtěžování a podvod. V době natáčení bylo Husseyové 15 let a nahou scénu před pěti lety ještě obhajovala a řekla, že ji Zeffirelli natočil vkusně. „Pro ten film to bylo potřeba,“ uvedla dříve. Dnes to, pod dojmem absurdních kampaní typu Me too zřejmě vidí jinak.

Režisér Zeffirelli, který zemřel v roce 2019, mladým hercům původně řekl, že ve scéně, která se odehrává ke konci filmu v ložnici, budou vystupovat v prádle tělové barvy, uvádí se v žalobě. Nicméně v den natáčení údajně Zeffirelli oznámil Whitingovi, který hrál Romea, a Husseyové, která vystoupila v roli Julie, že budou mít na těle jen make-up a že kamera bude umístěna tak, že nahotu nebude vidět. Whiting s Husseyovou v žalobě uvedli, že „se domnívali, že jim nezbývá nic jiného než hrát nazí s make-upem na těle, jak se po nich chtělo“. Tvrdí, že režisér s nimi jednal nepoctivě a že je ve skutečnosti filmoval nahé, aniž o tom věděli.Ve scéně z ložnice je vidět Whitingovo pozadí a krátce i hereččina ňadra.

Podle žaloby Husseyová s Whitingem utrpěli psychickou újmu a jejich následující kariéra neodrážela úspěch filmu Romeo a Julie. Vzhledem k újmě, jakou prožili, a ke komerčnímu úspěchu filmu je podle herců výše odškodnění přesahující 500 milionů dolarů patřičná.

Svádí to k otázce, proč oba protagonisté ve své pozdější filmografii nepřekonali úspěch Romea a Julie. Nebylo to snad proto, že Romeovo pozadí či Juliino popředí nevyvolávalo dostatečné nadšení diváctva? Nebo že by to nebyli ti nejlepší herci pod sluncem, a tak se na ně kariéra tolik neusmívala, jako na jiné? Těžko říct. Každopádně herci žalobu podali na základě kalifornského zákona, který do konce loňského roku dočasně rušil promlčecí lhůtu pro případy zneužívání dětí. Justice v tomto americkém státu se kvůli tomu zabývá velkým množstvím nových žalob a řeší starší, které byly dříve zamítnuty. Představitelé Romea a Julie žalobu podle Variety podali na poslední chvíli. Tedy zjevně účelově.

Podobných příběhů, které vytrhávaly z dávné minulosti historky, na nichž se jejich protagonisté a častěji protagonistky chtěli napakovat, už jsme zažili dost. Tahle je obzvlášť vydařená. Tak čekám, kdy se vynoří z hlubin dávnověku potomci Hedy Lamarrové která se na českém filmovém plátně objevila v Evině rouše jako první, bylo to ve filmu Gustava Machatého Extase. Podobně by si měla stěžovat a žádat odškodnění za psychickou újmu třeba Magda Vašáryová – její ňadratá scéna v pivním sudu ve filmu Postřižiny patří ke kultovním, ale dnes by zasloužila po právu odsouzení a z filmu vystřižení, včetně tučného přínosu na účet zneuctěné herečky. A co taková Dáša Bláhové z Chytilové filmu Hra o jablko?

Jako bychom stále chtěli věřit, že děti nosí čáp. A přitom i taková Anička Holubová vulgo Jiřina Švorcová si cudně zasouložila v seriálu Žena za pultem. A chudák Antonie Hegerlíková dokonce musela v seriálu Matka kojit, což bylo natolik bizarní, že na tu scénu vzniklo dokonce několik lidových říkanek. Jenže obě posledně jmenované už nejsou mezi námi a ty dvě předtím mají aspoň (zatím) tolik soudnosti, aby se neztrapňovaly po vzoru hollywoodských celebrit.

—

Portál Novinkz.cz přinesly titulek Pařížská učitelka tance brala žáky jako muže a ženy. Skončila. Odejít z prestižní pařížské vysoké školy Sciences Po se po kritice ze strany studentů a vedení rozhodla učitelka tance. Studentům se podle médií nelíbilo, že je v hodinách oslovovala jako „ženy“ a „muže“, místo aby používala neutrální termíny „leader“ (ten nebo ta, který/á vede) a „follower“ (ten/ta, kdo je veden).Na Valérii Plazenetovou (53) přišla podle vedení školy řada stížností. Studenti tvrdili, že je uráží učitelčin jazyk, „sexistický, ponižující a diskriminační“.

Škola, na které studují budoucí francouzské politické a mediální elity, změnila terminologii pro zápis – namísto kvót pro ženy a muže zavedla kvóty pro leadery a followery, což ale podle učitelky „mátlo studující“.

Tak to už je s prominutím, skutečná pakárna. Ženy uráží, jsou-li nazývány ženami, ale nevadí jim, když se jim říká „vedené“. Vždyť to je přece mnohem víc urážlivé a dehonestující. Každý z nás by jistě vysypal z rukávu horu jmen pánů, kteří ze samé své podstaty nemohou být „leadry“, tedy vůdčími, a na tom není nic špatného Prostě každý je, jaký je. A to jediné, co skutečně zásadně odlišuje jedny od druhých, je biologická výbavička, podle níž se pak pozná muž od ženy. A dokonce i když je ten či ta orientován/a na stejné pohlaví, nepřestane být homosexuál fyzicky mužem a lesba ženou.

Napadá mě jediný způsob, jak vyhovět dementním požadavkům těchto samozvaných genderistů. Přesně to vyjádřil románový hrdina Ignácius Reilly z Toolovy knihy Spolčení hlupců. Jeho častá fráze v podobných situacích zněla: „Doufám, že jste v zájmu zachování lidstva všichni neplodní“.

—

A úplně stejný citát mě napadá při četbě věru zásadního článku Přestaňte už na Vánoce otravovat s Pyšnou princeznou, vydaného serverem Forum24. Autor se zde dopouští těchto objevných postřehů: „Filmová pohádka Pyšná princezna není nic jiného než komunistická propaganda. Není divu, když ji režisér Bořivoj Zeman natočil v ponurých padesátých letech. Tato tvorba je čirým zlem, které šíří nenávist vůči lidem, a je horší než otevřená rudá ideologická masírka, poněvadž je zákeřnější a také silně nepravdivá. Dějově se jedná o průhlednou socialistickou agitku. Dva státy, Půlnoční království, kde slabého krále ovládají jeho zlí rádci, a Miroslavova země, v níž vládne moudrý a dobrý král Miroslav. V Půlnočním království je prostý lid krutě utiskován, dokonce má zakázáno zpívat, kdežto u Miroslava se mu daří skvěle. Je jasné, že v tom prvním případě se jedná o kapitalismus a v tom druhém o socialistický ráj.

Lidé na vedoucích místech v Půlnočním království, královští rádci a výběrčí daní, jsou ztělesněným zlem symbolizujícím proradné kapitalisty, kteří nedělají nic jiného, než škodí ubohým vykořisťovaným pracujícím. Kdežto v Miroslavově zemi vládne dobrý panovník, předobraz údajného vzorového socialistického vládce, je spravedlivý a laskavý, a dokonce ve volném čase fyzicky pracuje. Žijí zde šťastní svobodní lidé, kterým se vede skvěle. Velmi jednoduché, černobílé a zároveň nepravdivé vidění světa.“

Obzvláště jednoho potěší, když čte autorovo srovnání Pyšné princezny s erbovním dílem nacistické kinematografie, filmem Leni Riefenstahlové Triumf vůle (což byl, jak mnozí vědí, dokument o sjezdu NSDAP v Norimberku). Z tohoto srovnání odvozuje pt. autor svou závěrečnou apelaci: Nevysílejte Pyšnou princeznu, je to stejné zvěrstvo, jako oslava nacismu.

Nevím, který že je ročník onen autor. Kdybychom však chtěli vzít jeho radu doslova, vymažeme obrovskou část hodnotné světové kinematografie – od italského neorealismu, který přece také vypodobňuje chudobu a nedobré poměry v poválečné Itálii, přes levičáka Godarda a jeho celoživotní dílo, nemluvě o nekonečné řadě tvůrců ruských a sovětských. Sviť sviť má hvězdo Alexandra Mitty – nebyl to nakonec film o ruské revoluci? A co Křižník Potěmkin a další Ejzenštejnova veledíla? A tak bych mohl pokračovat ad libitum. Ba ne. Autor toho článku na sebe jen prozradil, že se absolutně neorientuje v souvislostech, kontextech a dobových konsekvencích. Čekám, že příště „skolí“ Fričova Císařova pekaře a pekařova císaře, neb se v závěru té skvělé a na tu dobu nečekaně prčózní a nesmírně duchaplné komedie zpívá Ten dělá to a ten zas tohle…

Nebojte, přijde to. Lidská blbost, jakmile naskočí na mocenského koně, umí dělat divy.

SdíleníTweet

Související příspěvky

Pohled přes rameno 3.6.2022
Komentáře

Pohled přes rameno 24.1.2023

24. 1. 2023
František Mareš: Petr Žantovský – Půl století polotmy a jiné eseje…
Komentáře

František Mareš: Petr Žantovský – Půl století polotmy a jiné eseje…

23. 1. 2023
Zpátky ve Cvokhauzu 20.
Komentáře

Zpátky ve Cvokhauzu 20.

22. 1. 2023
Zpátky ve Cvokhauzu 19.
Komentáře

Zpátky ve Cvokhauzu 19.

20. 1. 2023
Petice Mír a spravedlnost
Komentáře

Petice Mír a spravedlnost

14. 1. 2023
Živé vysílání PŽ na Svobodném rádiu
Komentáře

Na Svobodném rádiu o cenzuře a volbách

13. 1. 2023

Nejčtenější články

  • Myš provokuje tygra

    Myš provokuje tygra

    0
    Sdílení 0 Tweet 0
  • Zprávy ze cvokhauzu 10.

    0
    Sdílení 0 Tweet 0
  • Zprávy ze cvokhauzu 5.

    0
    Sdílení 0 Tweet 0
  • Zprávy ze cvokhauzu 2.

    0
    Sdílení 0 Tweet 0
  • Zprávy ze cvokhauzu 52.

    5
    Sdílení 0 Tweet 0
  • Napsali mi z Aktuálně…

    0
    Sdílení 0 Tweet 0
  • Zprávy ze cvokhauzu 4.

    0
    Sdílení 0 Tweet 0
  • Pozvání na Vlastenecké setkání 2020 v Příčovech

    7
    Sdílení 0 Tweet 0
  • Volby podle Orwella

    0
    Sdílení 0 Tweet 0
  • Kdo tady porušuje zákon?

    0
    Sdílení 0 Tweet 0

Náhodné články

Triangl / Triangel 05

Triangl / Triangel 05

5. 1. 2021
Zprávy ze cvokhauzu 69.

Zprávy ze cvokhauzu 69.

27. 10. 2021
Podpora Jiřího Kobzy

Podpora Jiřího Kobzy

30. 9. 2020
Petr Žantovský

* 1962, novinář a VŠ pedagog, od roku 2012 stálý autor a komentátor portálu Parlamentní listy.

ARCHÍV

  • Senátní volby
  • Životopis
  • Reference
  • K čemu je Senát?
  • Můj program
  • Příspěvky

© 2020 Petr Žantovský. Všechna práva vyhrazena.

Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Domů
  • Komentáře
  • Pražská kavárna
  • Moje knihy
  • Galerie
  • Kontakt

© 2020 Petr Žantovský. Všechna práva vyhrazena.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Webové stránky ukládají v souladu se zákony na vaše zařízení soubory, obecně nazývané cookies, potřebné pro fungování webových stránek a pro analytické účely. Používáním těchto stránek s tím vyjadřujete souhlas. PŘIJMOUTVíce informací
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Nezbytné Vždy povoleno

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Není nutné

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

Add New Playlist